Ελαφριές Συνταγές

Μπριζόλες χοιρινές με ψητές πιπεριές

Μερίδες: 4 Προετοιμασία: 10 λεπτά Μαγείρεμα: 30 λεπτά Θερμίδες ανά μερίδα: 290

δείτε όλες τις συνταγές

Επικοινωνία

Δέσποινα Ζαφειροπούλου
Κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος
Λ. Αλεξάνδρας 107,
Αμπελόκηποι Τ.Κ. 114 75
(πλησίον μετρό Αμπελοκήπων)
Τηλ. επικοινωνίας: 210 6453996
Κινητό: 697 700 37 62
Email: dzafiropoulou@hotmail.com



Οι καλύτερες τροφές για να αποφύγετε το χειμερινό κρυολόγημα


Τζίντζερ ή  Πιπερόριζα

Αν νιώθετε να πλησιάζετε στα προεόρτια μιας ίωσης, φτιάξτε ένα έγχυμα από τριμμένη φρέσκια ρίζα τζίντζερ ή αποξηραμένη σε σκόνη. Η γνωστή ρίζα διαθέτει αντιπυρετική και αντιμικροβιακή δράση, που την καθιστούν ιδανική για την αντιμετώπιση του πυρετού. Μπορείτε επίσης να προσθέτετε τριμμένη πιπερόριζα στις σαλάτες σας ή σε όλα τα μαγειρευτά γευματά σας!


Ψάρια πλούσια σε Ω3

Τα Ω3 λιπαρά οξέα στα ψάρια και σε άλλα τρόφιμα όπως τα καρύδια, στους σπόρους λιναριού και στο έλαιο canola, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνουν τη φλεγμονή. Αυξάνουν τη δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων που ονομάζονται μακροφάγα, τα οποία καταπολεμούν τα ενοχλητικά βακτήρια. Ψάρια πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα είναι οι σαρδέλες, ο σολομός, η ρέγκα, το σκουμπρί και οι τσιπούρες.

 

Εσπεριδοειδή

Μην παραλείπετε να τρώτε φυλλώδη λαχανικά, πιπεριές και εσπεριδοειδή όπως πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Τα λαχανικά και φρούτα με έντονα χρώματα περιέχουν επίσης μεγάλες δόσεις αντιοξειδωτικών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών το χειμώνα. Βάλτε λοιπόν στη διατροφή σας τα μούρα, τις ντομάτες, το μπρόκολο και τις γλυκοπατάτες για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Για να κάνετε τα λαχανικά πιο ελκυστικά, προσθέστε τα σε σούπες, μαγειρευτά φαγητά και σάλτσες. Πιείτε ένα ποτήρι χυμού ντομάτας ή άλλων λαχανικών με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο για έξτρα βιταμίνη C!

Αυτή η βιταμίνη αδρανοποιεί την ισταμίνη, την ουσία που είναι υπεύθυνη για την καταρροή και τη συμφόρηση και βοηθά στη μείωση της φλεγμονής που συνοδεύει τα κρυολογήματα και τους ιούς.

Σύμφωνα με μια μελέτη στο Πανεπιστήμιο Berkeley της Καλιφόρνια, η οποία διεξήχθη σε 160 υγιείς ενήλικες, εκείνοι που λάμβαναν 500 mg βιταμίνης C την ημέρα για δύο μήνες, σημείωσαν μείωση 24% στην C αντιδρώσα πρωτεΐνη (CRP), μία ένωση που σχετίζεται με τη φλεγμονή και χρόνιες παθήσεις.

 

Κρεμμύδι και σκόρδο

Τόσο τα σκόρδα, όσο και τα κρεμμύδια, περιέχουν ενώσεις που επιταχύνουν τη δραστηριότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος. Εμποδίζουν τα κρυολογήματα και βοηθούν κατά του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων.

 

Ξηροί καρποί

Oι ξηροί καρποί είναι πλούσιες πηγές ψευδαργύρου που είναι χρήσιμος στην καταστολή του κρυολογήματος ιδίως αν  η λήψη τους αρχίσει με την έναρξη των συμπτωμάτων

 

Σούπα με κοτόπουλο και λαχανικά

Μια κοτόσουπα, κατά προτίμηση σπιτική, έχει πράγματι βρεθεί ότι προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία μας, ενώ παράλληλα βοηθάει στη μείωση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος. Επιπλέον βοηθάει στην απομάκρυνση της βλέννας ανακουφίζοντας το βήχα. Βάλτε καρότα, γλυκοπατάτες και κολοκύθες που περιέχουν βιταμίνη Α, η οποία ενισχύει το αναπνευστικό σύστημα. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Therapeutics μια ένωση που βρίσκεται στην κοτόσουπα, η καρνοσίνη, βοηθάει το ανοσοποιητικό μας σύστημα να καταπολεμά τη γρίπη από τα πρώτα μάλιστα στάδια της. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν όμως ότι το όφελος της κοτόσουπας, παύει να υφίσταται μόλις τα συστατικά της αποβληθούν από το σώμα μας.