Ελαφριές Συνταγές

Kρέπες με καπνιστό σολομό και άνηθο

Μερίδες: 4 Προετοιμασία: 10 λεπτά Μαγείρεμα: 20 λεπτά Θερμίδες ανά μερίδα: 290

δείτε όλες τις συνταγές

Επικοινωνία

Δέσποινα Ζαφειροπούλου
Κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος
Λ. Αλεξάνδρας 107,
Αμπελόκηποι Τ.Κ. 114 75
(πλησίον μετρό Αμπελοκήπων)
Τηλ. επικοινωνίας: 210 6453996
Κινητό: 697 700 37 62
Email: dzafiropoulou@hotmail.com



Πόσο νερό χρειαζόμαστε;


Η σπουδαιότητα του νερού για τη ζωή είναι καθοριστική.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι ο άνθρωπος χωρίς τροφή μπορεί να ζήσει έως και μήνες, χωρίς νερό όμως ελάχιστες μόνο μέρες. Γιατί όμως το νερό είναι τόσο σημαντικό στοιχείο για την επιβίωση μας;

Το 40-60% του βάρους του ανθρώπου αποτελείται από νερό. Από αυτό το ποσοστό, τα 2/3 περίπου βρίσκονται ενδοκυτταρικά, μέσα δηλαδή στα κύτταρα μας. Το υπόλοιπο 1/3 βρίσκεται εξωκυτταρικά.

Συνεπώς, κάθε όργανο, ιστός και σύστημα του σώματος εξαρτάται από το νερό για να λειτουργεί ομαλά. Απ’ότι καταλαβαίνουμε, η απάντηση της ερώτησης του θέματος δεν είναι εύκολη.

Οι ανάγκες σε νερό για κάθε άνθρωπο είναι διαφορετικές και εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες - μεταξύ αυτών η κατάσταση της υγείας του, το βάρος του, το ύψος του , το πόσο δραστήριος είναι καθώς και την περιβαλλοντική θερμοκρασία.

Ας αναλύσουμε τους προαναφερθέντες παράγοντες έναν-έναν:

Βάρος – ύψος

Όπως είπαμε παραπάνω, το νερό αποτελεί βασικό συστατικό κάθε κυττάρου του ανθρώπινου οργανισμού. Συνεπώς όσο μεγαλύτερος ο όγκος του ανθρώπου, τόσο μεγαλύτερες και οι ανάγκες σε υγρά.

Φυσική δραστηριότητα

Όσο πιο πολύ γυμνάζεται κανείς, τόσο πιο πολύ ιδρώνει (απώλεια υγρών) και επομένως τόσο πιο πολλά υγρά χρειάζεται για να διατηρείται καλά ενυδατωμένος ο οργανισμός του. Γενικά για τις βραχείας διάρκειας δραστηριότητες, 1-2 έξτρα ποτήρια νερό είναι αρκετά, αλλά για τις έντονες ασκήσεις που διαρκούν περισσότερο από μία ώρα (π.χ. το τρέξιμο) απαιτούνται μεγαλύτερες ποσότητες.

Κατάσταση της υγείας

Ο πυρετός, οι διάρροιες και ο έμετος είναι καταστάσεις που χαρακτηρίζονται από απώλεια υγρών. Αυτό συνεπάγεται ότι κατά την διάρκεια τους, ο οργανισμούς έχει την ανάγκη επιπλέον υγρών ώστε να αναπληρώσει τις απώλειες.

Περιβαλλοντική θερμοκρασία

Οι υψηλές θερμοκρασίες προκαλούν εφίδρωση, για την οποία απαιτείται αυξημένη κατανάλωση υγρών. Κάτω από ήπιες καιρικές συνθήκες , σε κατάσταση υγείας και με ήπια φυσική δραστηριότητα ένας γενικός κανόνας είναι να καταναλώνουν οι άντρες κάτι λιγότερο από 3 λίτρα (περίπου 13 φλυτζάνια) υγρών την ημέρα και οι γυναίκες 2,2 λίτρα (περίπου 9 φλυτζάνια).




Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο  Δέσποινα Ζαφειροπούλου στο 6977003762 / 210-6453996  ή στείλτε
email στο dzafiropoulou@specialdiet.gr